HTML

Ez a helyzet Krakkóban is

Már megint egy Erasmus-blog!

Utolsó kommentek

  • Tenkes kapitánya: Jee, villámrandi, mint a dr. House-ban. Vidd magaddal Chase-t. Egyébként tetszik ez a fekete-fehé... (2012.02.21. 23:52) Indul a nagy nemzetközi közösülés
  • morphondir: @Gyopár&Csom: Azt hiszem, hamarosan lesz lengyel bankszámlám is! Hm, kíváncsi vagyok, mennyit ... (2012.02.20. 17:27) Fordítási sirámok
  • Tenkes kapitánya: @morphondir: egy novellát igyekszem. Bár ez az első, már most kezdek egyetérteni fentebbi észrevét... (2012.02.20. 17:10) Fordítási sirámok
  • Gyopár&Csom: A kegyetlen az, hogy ennek a csodás szövegnek, amiről írsz én leszek a lektora. Én = sógor... Igaz... (2012.02.20. 16:27) Fordítási sirámok
  • morphondir: @Tenkes kapitánya: Helyes :) Mind a kettő jó! Mit fordítasz? Én most nagyon belejöttem a blogolásb... (2012.02.20. 01:04) Fordítási sirámok
  • Utolsó 20

Szomszédság

morphondir 2012.02.19. 16:14

 A házunk ajtajától pár méterre található egy kiváló sörbolt. Tegnap délután betértem oda, ami azért különleges, mert tegnap szombat volt, ezen a napon ebben az országban pedig a legtöbb kis bolt, de a nagyok közül is számos, meglehetősen korán zár. Ez viszont még 15 óra után is nyitva tartott! Az eladó egy kedvesen mosolygó fiatalember, akit nagyon nehezemre esett, az itteni szokásoknak megfelelően, magáznom. (De pénteken Varsóban volt csak igazán fura, amikor magázódva szólítottam meg egy kb. velem egyidős lányt! - de ez más téma.) Szóval a sörboltban mézsört kerestem, nemrég ismerkedtem meg a fajtájával, és az első közvetlen kontaktusunk nyomán bele is szerettem! Volt mézesből választék bőven, az eladó ajánlása folytán egy orkisz névre hallgató búzából (is) készültet vittem haza, és nem bántam meg. 

A közelben a sörbolton kívül, és azon pár lépéssel túl, a sarkon (itt valahogy különösen sok sarkon van bolt, a lengyelek komolyan veszik a "sarki bolt" fogalmát) található egy a sok és igen népszerű 24 órás alkoholboltból. Ebben az országban lépten-nyomon belebotlik az ember az ilyen, Alkohole feliratú, nem önkiszolgáló üzletekbe. (Pultos boltból egyébként is több van errefelé - vajon az itteniek szeretnek sorban állni?) Az a gyanúm, hogy a környéken több alkohol- mint élelmiszerbolt van. Amikor az első napon V.-vel benéztünk ide, hogy szerezzünk némi bölényfüves vodkát és almalét estére, az első pillanatban hátrahőköltünk, mert azt láttuk, hogy egy gyanús egyén igyekszik éppen elrejteni egy fejszét a kabátja alá. Mentegetőzött, hogy éppen a munkából jön - na de a belvárosban?? 

És hogy nehogy alkoholhiányproblémáink legyenek: karnyújtásnyira lévő szeszárusító helyekből van még egy. Viszonylag olcsó kocsma. A pincében pulttal, és a hozzá tartozó pultoslánnyal, aki meg se próbál kedvesnek tűnni, valamint nagyon kedveskedő, hiányos fogazatú gyanús elemekkel - mindez high-tech környezetben, kéken világító asztalokkal. Az emeleten biliárdasztalokkal, és biliárdozókkal, akik általában középiskolás fiúk vagy leszbikusok. A hely becsületére legyen mondva, hogy tartanak zapiekankát, ami nem is rossz, bár sokkal jobbat is ettünk már ennél (pl. a bolhapiac közelében, rendkívül eredeti környezetben - de erről majd máskor). 

Hát ilyen a mi szomszédságunk. 

Címkék: alkohol boltok lengyelország krakkó

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://krakow.blog.hu/api/trackback/id/tr744135066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tenkes kapitánya 2012.02.19. 21:34:14

Ezt a magázós dolot nem is tudtam (mily meglepő). Valamelyik következő bejegyzésedben szólnál erről röviden? Mármint arról, hogy mennyiben más, mint amit itthon megszoktunk.
És legyen ez az a blog, amit nem hagysz abba, amíg ott vagy. :)
És láttam a fordítás is ott van a cimkék közt :) Helyes!
És szent habakukk! Göndör hajú Márti??

Hirtelen nem is tudom, ismered-e a Tenkes kapitányát, de azt hiszem elég ha annyit mondok, hogy van a nevemben H.

morphondir 2012.02.19. 22:11:03

Áhá! Rájöttem, ki vagy!
A magázós dologról szívesen írok még, terveztem is. Meg a fordításokról is. :)
Igyekszem sokáig írni ide. Most nagyon lelkes vagyok - ami gondolom látszik is. De... de majd biztos a továbbiakban is lelkes maradok :)
A göndörség még nem valósult meg, de talán majd...
süti beállítások módosítása